Het Taiwan Tourism Bureau heeft haar nieuwe huisstijl, met als slogan ?Taiwan ? The Heart of Asia? gelanceerd. Een logo, promotie lied en korte promotiefilm maken onderdeel uit van de nieuwe branding. Het bureau wil zich met de nieuwe uitstraling beter positioneren op de internationale markt en Taiwan op de kaart zetten als ??n van de beste reisbestemmingen ter wereld.


 

Nieuw tijdperk 

De nieuwe huisstijl werd tijdens een offici?le persconferentie in Taipei gelanceerd. Hierbij was een groot aantal prominenten aanwezig, zoals de Minister van Transport en Communicatie, dhr. Mao Chi-kuo. Deze benadrukte dat met de vernieuwde uitstraling ook een nieuw tijdperk voor toeristisch Taiwan aanbreekt. Een tijdperk waarin de positie van Taiwan binnen de toeristische industrie een flinke boost gaat krijgen. Om dit te realiseren worden ook op politiek niveau verschillende maatregelen genomen.


 

Herkenning

Janice Seh-jen Lai, directeur van het Taiwan Tourism Bureau, is trots op de nieuwe huisstijl. ?Het harten-thema past goed bij de warmte van het land en haar gastvrije bewoners. Het logo komt met een kleurrijke visual: een hart waarin verschillende elementen uit de Taiwanese cultuur zijn afgebeeld.?  De Taiwanese cultuur is zeer divers, verleden en heden versterken en ontmoeten elkaar in het dagelijks leven. Tel daar de schitterende natuur bij op en het is duidelijk waarom iedere bezoeker Taiwan in het hart sluit.